یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

در کنفرانس ملي آموزش و توسعه سرمايه انساني مطرح شد

نيروي انساني، فرايند و فناوري سه مولفه اقتصاد دانش‌بنيان

شبكه هاي اجتماعي

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳:۰۰


در کنفرانس ملي آموزش و توسعه سرمايه انساني بر مولفه‌هاي اقتصاد دانش‌بنيان و ضرورت تقويت آنها تاکيد شد.

وايمکس نيوز - دومين کنفرانس ملي آموزش و توسعه سرمايه انساني به مدت دو روز در تهران برگزار شد.

سعيد سعادت، مديرعامل مجتمع فني تهران و رئيس شوراي سياستگذاري کنفرانس با بيان اينکه سند چشم انداز 20 ساله به اقتصاد دانش بنيان اشاره مي کند که اين اقتصاد داراي سه مولفه نيروي انساني ، فرآيند و فناوري و تکنولوژي است، گفت: با توجه به چالش‌هاي پيش رو، يادگيري مستمر و مادام العمر  و تغييرات در مديريت سنتي به رويکرد مديريت نوين و علمي از ضروريات بوده و از الزامات توسعه هر سازمان و يا هر کشوري محسوب مي شود.
وي درباره نقش آموزش اثربخش در توسعه شايستگي سرمايه‌هاي انساني تاکيد کرد: مقوله آموزش در سازمان‌ها صرفا سرمايه‌گذاري نيست بلکه زماني آموزش، سرمايه‌گذاري محسوب مي‌شود که اثربخشي آن بررسي و اثبات شود.
وي درباره گذر از مديريت سنتي به مديريت نوين توضيح داد: جهاني شدن اقتصاد و تنوع فرهنگي ، تغييرات شتابان تکنولوژي و تغيير در نيازها و سلايق به شرکت و  رقابتي شدن کسب وکار از جمله چالش هاي مهم  دراين حوزه محسوب مي شود و بايد گفت بحث تنوع فرهنگي يکي از مباحث مهم قلمداد مي شود چون نمي توان بدون پذيرش فرهنگ ديگران با آن ها ارتباط برقرار کرد.
مديرعامل مجتمع فني تهران ،همسو نبودن اهداف استراتژيک سازمان با اهداف منابع انساني ، مشخص نبودن وضعيت مطلوب ، نگرش مديران ، متوليان توسعه نيافته ، مديران آموزش گريز و محتواي نامناسب براي افراد غير مرتبط را از موانع و چالش‌هاي آموزش اثربخش عنوان کرد.
در اين کنفرانس همچنين،مهدي نويد‌ ادهم، دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش طي سخناني گفت:آموزش و توسعه سرمايه انساني از جهت ترغيب شرکت کنندگان و کارشناسان حوزه آموزش و مسوولان در اين حوزه و ارتقاي توانمندي‌هاي اين گروه مي تواند به ارتقاي کيفيت فرهنگ عمومي کشور منتهي شود.
وي با بيان اينکه بايد به انسان به عنوان يک سرمايه مهم نگاه شود گفت:در زماني سرمايه سازمان‌ها وکشورها در واقع سرمايه هاي مالي و فيزيکي بود، ولي امروزه اين موضوع تغيير کرده واين دانش به وجود آمده که به انسان به عنوان سرمايه اصلي نگريسته شود که اين موضوع قابل تاملي است.
وي با بيان اين‌که معمولا بخش‌هاي  آموزشي در همه  حوزه‌‌ها با چالش هاي مالي روبرو هستند گفت: سرمايه‌گذاري عملي و اجرايي مناسب در اين حوزه نداشتيم و در بخش تحقيقات هم سرمايه‌گذاري لازم صورت نگرفته و کمتر از سه درصد درآمد ناخالص ملي را به خود اختصاص داده و اين درحالي است که اين ميزان بايد 3 درصد باشد.
اعطاي جايزه تعالي آموزش از سوي انجمن علمي و آموزش منابع انساني و تقدير از ناصر ميرسپاسي، چهره ماندگار و پدر علم مديريت منابع انساني از ديگر برنامه‌هاي اين کنفرانس دو روزه بود.
 
منبع : فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو